| بررسی اثر نوع آیین نامه طراحی بر پاسخ سازهای دال روسازی سیستم حمل و نقل ریلی |
| کد مقاله : 1009-CONCRETE (R1) |
| نویسندگان |
|
مصطفی قلیچی *1، امین منشی زاده2، حمید خباز3، مهرداد قراولی3 1صیاد شیرازی 5 نبش 5/6 2دانشگاه فردوسی مشهد 3موسسه مهندسی رهاب |
| چکیده مقاله |
| یکی از بخشهای مهم سیستم حمل و نقل در اغلب کشورها که نقش زیربنایی و غیرقابل انکاری در توسعه پایدار و عرصههای گوناگون ایفا میکند حمل و نقل ریلی است. از طرف دیگر توجه روز افزون به کاهش آلودگی هوای شهرهای بزرگ و پرترافیک مسئولین حمل و نقل شهری را به استفاده از سیستمهای قطار سبک شهری برقی و مترو سوق داده است. از آنجا که مشخصات ناوگان و نیز شرایط محیطی هر کشور با کشورهای دیگر متفاوت بوده، مراجع و روشهای مختلفی در زمینه طراحی دال روسازی خطوط ریلی به رشته تحریر درآمدهاند. بدیهی است انتخاب نوع آیین نامه در طراحی و همچنین هزینه ساخت تاثیرگذار است. در این مقاله به مقایسه روش طراحی دال روسازی ریل بخشی از مسیر خط سه قطار شهری مشهد بر اساس آیین نامه AREMA [1]و سایر نشریات داخلی پرداخته شده است. نتایج مطالعه نشان می دهد که نشریات داخلی طراحی بهینه تری را در مقایسه با آیین نامه [1] AREMA نتیجه میدهند. |
| کلیدواژه ها |
| روسازی ریلی، AREMA، دال بتنی، لنگر خمشی، طراحی بهینه |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |